lauantai 14. joulukuuta 2019

Joulumammat ❤️❤️❤️



Kun aloin esikoista odottamaan liityin ryhmään jonka nimi on Joulumammat 2011, kaikilla meillähän laskettu aika oli joulukuussa, osa lapsista sitten syntyi ennen tai jälkeen joulukuuta mutta ei väliä, kaikki me joulumammoja ollaan.
Liityin siinä mielessä ryhmään että saisin vertaistukea muilta mammoilta joilla tulee olemaan yhtä vanha vauva, osa heistä oli jo aiemmin saaneet lapsia, osalle kuten minulle, tämä oli eka. 

Mä en kuitenkaan koskaan voinut uskoa miten tärkeä ryhmä tulisi olemaan, ja miten paljon nämä mammat tulisi minulle merkitsemään.❤️

Muistan kyllä miten mieheni ärsyyntyi jo ekassa raskaudessa kun kaiken jaoin "mammojen" kaa, kaikki raskaus jutut alussa mutta nopeasti keskutelut sitten sukelsivat pintaa syvemmälle ja yhä syvemmälle. Olen kyllä paljastanut näille mammoille asioita mitä en kenellekään muulle.
Siellä uskalletaan sanoa asioista niin kuin ne on, välillä jonkun sanat loukkaa toista ja sitten otetaan hetken etäisyyttä. Kunnes hoksaa että "hei, sillähän on ihan hyvä pointti!" tai "nyt mä tajuun mitä se tarkoitti!" ( mun ajatukset on useinmiten nuo molemmat lauseet yhdessä. ) 😅
Mutta katsos ryhmä naisia, meidän akkalauma, kyllä välillä tunteet nousee voimakkaasti pintaan. Se mikä on uskomatonta on että saadaan asiat selvitettyä ja jatketaan taas eteenpäin yhä vahvempina.
 Ainakin minusta tuntuu siltä. 
Aina välillä voi tarvita pienen kevät tai syyssiivouksen ja sitten porskutetaan taas eteenpäin.

Mutta miten meillä on erimielisyysksiä meillä on vielä enemmän rakkautta, tuemme toistemme elämän mutkissa ja vaikeuksissa ja kannustetaan toinen toistamme. 😍

Ollaan oltu linjan toisessa päässä odottamassa ja tsemppaamassa toinen toistamme kun joulumurut syntyi, ja heidän pikkusisarukset. Tuettu menetyksissä. Iloittu uusista plussauksista, työpaikoista, kouluun pääsyistä, jne. Tuettu ja tsempattu elämänmuutoksissa.
 Laamat. 🤭
Kun ryhmään selvisi että ekat kaksoset on tulossa. Alla ote keskustelusta mikä käytiin silloin.



Ja kun selvisi että lillyllä olikin vaikea sydänvika, en pystynyt sisäistämään mammojen viestejä kunnolla mun omassa suuressa järkytyksessä ja surussa, mutta palaan aina välillä niitä lukemaan ja jokaisesta viestistä voi tuntea sen paniikin ja pelon mikä välttyy heiltäkin, samalla kun yrittävät lohduttaa ja tsempata.
Alla lyhyt ote siitä.





Osa meistä on tavannut toisiamme, osa meistä ei olla vieläkään nähneet toinen toistamme livenä, kun asutaan kuitenkin ympäri suomea ja on eri tilanteita perheissä jatkuvasti niin on aika vaikeata saada kaikki yhteen. Mökkireissuja ollaan useampi järjestetty ja olen onnellinen että olen päässyt yhteen mukaan, sekin oli lähellä mun osalta peruuntua koska lilly sairastui vain vähän ennen. 

Tänään yksi heistä yllättäen koputti oveeni. Lapset huusi mamma täällä on joku! Luulin että juksasivat, kunnes heidän into (rakastavat vieraita) vaan yltyi. Mies tuli sanomaan että sä saat kyllä mennä ulos ottamaan vastaan. Kun näin mamman meinas jo itku tulla. Voi luoja kun MINUN vuoksi tänne on tultu! Alkoi videofeedi muillekin mammoille, kauheesti yritin kasassa pysyä.
Mukanaan hänellä oli yllätys heiltä kaikilta ja minulta itku oli taattu. 😭❤️



Te, siis te olette NIIN upeita! Tulisin jokaikistä teistä livenä halaamaan jos mulla olisi tuo joulupukin porot ja reki lainassa. 
Mä niin rakastan teitä! Joka ikistä!❤️❤️❤️

Tää on teille...


❤️❤️❤️
Friends will be friends
When you´re in need of love they give you care and attention
Friends will be friends
When you´re through with life and all hope is lost
Hold out your hand
´Cause friends will be friends
Right ´til the end
❤️❤️❤️

4 kommenttia:

On opettajia...ja sitten on OPETTAJIA

Viikko sitten tapasin lapsuudenystäväni ketä en ole 8 vuoteen nähnyt, mutta niin kun aina niin juttu luisti yhtä hyvin kun ennen ja ihan kui...