perjantai 30. joulukuuta 2016

Miksi jumala antoi sinulle HLHS vauvan



Olen jäsen maanlaajuisessa fb HLHS ryhmässä jossa bongasin tämän tekstin. En ole kovin uskovainen, ainakin niin väitän itselleni, kuitenkin minäkin haluan uskoa johonkin suurempaan. Elämään kuoleman jälkeen. Mutta minun ajatuksissa se on kuin Astrid Lindgrenin kuvailema Nangijala, missä edelleen on satujen ja leirinuotioiden aikaa, missä kirsikankukat kukkivat, missä voi istua omalla pikku sillalla ja kalastaa, ja ratsastaa hevosilla rannalla auringonlaskussa. 
Noh, tämä teksti toiminulle lohtua. Mieheni ei siitä tykännyt koska hän luki sen niin että lapsena jo tyttö palaa taivaaseen, kun taas minä luen senniin että sitten kun, vaikka se olisi vasta 100 vuotiaana, niin hän saa loput sydämmestään takaisin. Juuri koska meidän tyttö on niin kova taistelija en usko että hän lähtee ennen kuin hänen on pakko. Ja haluan että hänellä on joku ketä häntä myös rakastaa yhtä paljon kun me kenen luokse palata. 
Luultavasti nämä tunteet en kyllä sitten muista kun se hetki koittaa, mutta näin juuri nyt, juuri tällä hetkellä, tunnen. 
Kukaan meistä ei kuitenkaan jää tänne ikuisesti, vaan jokainen meistä olemme täällä laina-ajalla. Saamme vain toivoa ettämahdollisimman pitkään saamme kaikki olla täällä. 
Suomennan tämän tekstin parhaani mukaan, mutta tämä ei ole läheskään niin hyvä kun englanniksi. 

Miksi jumala antoi sinulle HLHS vauvan

On kaunis päivä taivaassa. 
Jeesus on keräämässä hänen pienimmät enkelinsä, asumaan maahan, ja syntymään. 
Yksi pienemmistä enkeleistä sanoo jeesukselle, "minä en halua lähteä, minä viihdyn täällä,minulle tulee ikävä sinua"
Jeesus rauhoittaa pientä enkeliä että kaikki tulee menemään hyvin ja että hän on vain menossa käymään siellä.
Enkeli ei ole vieläkään varma asiasta joten jeesus polvistuu ja sanoo hänelle:
"Mitä jos jätät puolet sinun sydämestäsi tänne minun kanssa ja otat toisen puolen mukaasi, sopisiko se?"
Pieni enkeli hymyilee ja vastaa "kyllä se kai sopisi." Mutta enkeli on vieläkin hiukan peloissaan.
"Tulenko pärjäämään vain puolikkaalla sydämellä?" hän kysyy, ja Jeesus vastaa "tottakai tulet! Minulla on muita enkeleitä siellä auttamassa sinua ja sinä tulet pärjäämään hyvin."
Sitten Jeesus kertoo enkelille loput suunnitelmastaan. Hän sanoo:
"Kun synnyt vanhempasi tulevat pelkäämään kovasti, joten sinun täytyy pysyä vahvana. Ja kun sinua heikottaa, muista että minulla on sinun sydämesi toinen puoli. Nauti ajastasi perheesi kanssa, leiki ja naura joka päivä, ja kun sinun on aika palata taivaaseen, minä teen sydämestäsi täyden taas. 
Muista aina, että sinä et ole rikkinäinen, vain kahden rakkauden välissä".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

On opettajia...ja sitten on OPETTAJIA

Viikko sitten tapasin lapsuudenystäväni ketä en ole 8 vuoteen nähnyt, mutta niin kun aina niin juttu luisti yhtä hyvin kun ennen ja ihan kui...